Riethil 14, Breda | Opslagboxen.nl

€ 33.990 V.O.N. excl. BTW (vanaf)

Omschrijving

Op bedrijventerrein ‘’De Krogten’’ op 10 minuten afstand van Breda-Centrum wordt “Opslagboxen.nl | Breda” ontwikkeld. Een multifunctioneel en duurzaam complex met opslagboxen voor particulieren en kleinschalige bedrijfsunits voor ondernemers.

Opslagboxen.nl | Breda bestaat uit 169 opslagboxen en bedrijfsunits van 18 m2 tot 24 m2, verdeeld over de begane grond en de 1e verdieping. Multifunctioneel te gebruiken voor zzp’ers, mkb’ers, hobbyisten en particulieren. Ook voor beleggers is een investering in één of meer opslagboxen een aantrekkelijke optie.

OMSCHRIJVING
Opslagboxen.nl | Breda wordt een multifunctioneel bedrijfspark: duurzaam, veilig en goed bereikbaar. Het project is 24/7 toegankelijk. De veiligheid krijgt er veel aandacht: het gebouw is voorzien van een geavanceerd toegangscontrolesysteem (met key-tags), camerabewaking over het gehele terrein en toegang door middel van automatische toegangspoorten.

Dankzij een actief parkmanagement blijft de uitstraling van het complex ook in de toekomst hoogwaardig. De stroom wordt grotendeels opgewekt door zonnepanelen.

Begane grond en eerste verdieping: ideaal voor ondernemers & particulieren
De opslagboxen op de begane grond en eerste verdieping zijn uitstekend geschikt voor zakelijk en particulier gebruik. Deze units hebben grotere binnenmaten, waardoor deze units breed inzetbaar zijn als opslagruimte voor gereedschap en materialen, als werkruimte of als opslag- en verpakkingsruimte voor een webshop. Ook zijn het ideale stallingsruimten voor bijvoorbeeld een exclusieve of klassieke auto, een camper, aanhangers, uw boot of huisraad. Dankzij een royale oprijbaan is de eerste verdieping tevens goed bereikbaar met de auto en/of de werkbus.

Extra faciliteiten
• Alle boxen worden voorzien van een eigen postadres;
• Er zijn gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen en wateraansluitingen aanwezig;
• Alle boxen zijn standaard voorzien van een handbediende overheaddeur voorzien van inbraakwerend hang- en sluitwerk. Optioneel kan er gekozen worden voor een elektrische overheaddeur met handzender voor bediening op afstand.

OPLEVERINGSNIVEAU – OPSLAGBOX
De opslagboxen worden standaard als volgt opgeleverd:

Wanden
Prefab gefabriceerde betonnen wanden, afgewerkt met een licht afstootbare verflaag.

Vloeren
Een gewapende massief betonnen vloer met een maximale vloerbelasting van 350 kg/m2 en met een maximaal toegestane belasting voor voertuigen van 2.500 kg/m2.

Elektra
• Alle units zijn gezekerd tot 16 ampère – 230 volt en voorzien van een eigen elektra tussenmeter, voor monitoring van het verbruik per unit.
• Ledverlichting aan het plafond en 4 wandcontactdozen voor units op de begane grond en op de eerste verdieping, uitgevoerd conform NEN-1010 richtlijnen.

Overheaddeur
Een handbediende sectionale overheaddeur in de kleur RAL 9010, voorzien van inbraakwerend hang- en sluitwerk. Standaard maatvoering per type en bouwlaag:
– Type A – B – C: (250cm breed – 297cm hoog)
– Type AA – BB – CC: (250cm breed – 247cm hoog)

Optioneel: Een automatische overheaddeur met handzenders voor bediening op afstand.

Ventilatie
Natuurlijke ventilatie door middel ventilatieroosters in elke unit.

Beveiliging
Het complex is uitsluitend te betreden met behulp van een key-tag. Tevens worden alle boxen centraal beveiligd door middel van camerabeveiliging, waarbij 24/7 opnames worden gemaakt en worden opgeslagen voor een bepaalde periode.

Voorts is het terrein geheel omheind met een hekwerk en is het complex dag- en nacht verlicht door een uitgekiend lichtplan.

TYPE UNITS
In het project Opslagboxen.nl | Breda worden 6 typen opslagboxen gerealiseerd. De typen verschillen in:
• De oppervlakte van een opslagbox;
• De hoogte van een opslagbox;
• De verdieping waarop de opslagbox wordt gerealiseerd.

De verschillende typen opslagboxen vindt u terug in de brochure.

PRIJSLIJST
Genoemde prijzen in de brochure zijn vrij van overdrachtsbelasting en exclusief btw (21%). De notariskosten voor de akte van levering komen voor rekening van de ontwikkelaar. Kosten met betrekking tot eventuele financieringstrajecten en hypotheekaktes komen voor rekening van koper.

Notariskosten voor noodzakelijke cliëntenonderzoeken en/of het vestigen van hypotheekrechten komen voor rekening van koper.

*Genoemde maten betreffen buitenmaten

LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Bedrijventerrein De Krogten ligt in het noordelijk deel van de gemeente Breda. Het bedrijventerrein wordt omgeven door de Crogtdijk (noordelijke rondweg), de Terheijdenseweg en de rivier De Mark. Twee belangrijke wegen doorsnijden het bedrijventerrein: Konijnenberg en Moerlaken. De ligging van De Krogten is uniek: aan het water en het spoor, nabij het stadscentrum en binnen het bereik van alle stadswijken. Op het bedrijventerrein van ca. 225 hectare is een brede verscheidenheid aan bedrijven gevestigd, waaronder bekende namen zoals Makro, Hanos en Hornbach. De ongeveer 250 bedrijven zijn vooral te vinden in de (chemische) industrie, de handel-, bouw- en transportsector.

Modern en goed bereikbaar
Aan het eind van de jaren negentig is een begin gemaakt met de vernieuwing van De Krogten, waardoor de infrastructuur nu up-to-date is. Herstructurering op de meest zichtbare plekken heeft de uitstraling van het bedrijventerrein sterk verbeterd. Dat maakt De Krogten tot modern bovenregionaal bedrijventerrein, dat voldoet aan de tegenwoordige en toekomstige kwaliteitseisen.

De ontsluiting van De Krogten is uitstekend. Via de N285 is rijksweg A59 te bereiken. Via de Backer en Ruebweg is rijksweg A16 snel bereikbaar. Op loopstand zijn diverse busstations gelegen, bestemd voor buslijnen 117, 122 en 123.

GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
De gemeenschappelijke faciliteiten in het project zijn als volgt:

Toegangspoort
Aan de entree van het complex worden twee elektrische toegangspoorten gerealiseerd te openen met behulp van een toegangscontrolesysteem.

Camerabeveiliging
Het gehele complex wordt voorzien van camerabeveiliging op elke bouwlaag, waarbij 24/7 opnames worden gemaakt en voor een bepaalde tijd worden bewaard.

Terreininrichting
Het gehele terrein wordt voorzien van klinkerbestrating en groenvoorzieningen. Het terrein wordt tevens voorzien van duidelijke signing en routing.

Oprijbaan
Naar de eerste verdieping wordt een oprijbaan gerealiseerd met een totale lengte van 20,4 meter. De breedte van de oprijbaan tussen de vangrail bedraagt 3,57 meter. De hellingbaan heeft een hellingspercentage van 19%. De overgangshelling bij de voet- en topboog bedraagt 9,5%.

Goederenlift
Aan de voorzijde van het complex wordt één goederenlift gerealiseerd met een totale oppervlakte van 3,8 m2 en een maximaal draagvermogen van 2.000 kg ten behoeve van het transporteren van goederen naar de eerste en tweede verdieping. De goederenlift wordt uitsluitend gerealiseerd bij realisatie van fase 3.

Verdiepingsvloeren
De verdiepingsvloeren worden voorzien van stalen vloerroosters.

Verlichting
Het gehele complex wordt in de donkere uren verlicht door middel van een compleet uitgewerkt LED lichtplan teneinde de veiligheid en leefbaarheid te waarborgen op het complex.

Sanitaire voorzieningen
Op de begane grond wordt een “natte ruimte” gerealiseerd met dames- en herentoilet, wastafel en watertappunt.

Technische ruimte
Centraal in het complex zal op de begane grond een technische ruimte worden ontwikkeld, alwaar de technische voorzieningen worden samengebracht. In deze ruimte bevind zich onder andere de elektravoorziening met alle tussenmeters, PV-omvormers en installaties t.a.v. complexbeveiliging. Deze ruimte is afgesloten en niet zelfstandig toegankelijk voor bezoekers en gebruikers van het complex.

Beheerdersruimte
Op het terrein zal een beheerdersruimte worden ingericht. De huismeester van het complex is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke delen en kan worden ingehuurd voor het afhandelen van klachten en storingen van de opslagboxen. De huismeester wordt ingehuurd en aangestuurd door de VvE.

Daken
De dakafwerking wordt uitgevoerd in een bitumen dakafwerking met voldoende afschot voor de afvoer van regenwater. De daken betreffen prefab betonnen dakafwerkingsvloeren met daarin prefab doorvoeren voor de afvoeren.

Afvoeren
De hemelwaterafvoeren worden inpandig in elke opslagbox ingebracht.

Trappen
Er worden twee stalen trappenhuizen gerealiseerd, waarvan één trappenhuis aan de voorzijde van het complex en één trappenhuis aan de linkerachterzijde van het complex.

PV-panelen
Op het complex worden PV-panelen aangebracht, waarbij de opbrengsten van de PV-panelen ten goede komt aan de VvE. De VvE zal zorg dragen voor verrekening van de opbrengsten naar rato van het aandeel in het totaal. Uitgangspunt van de PV-panelen is dat het stroomverbruik van het gehele complex in z’n geheel (inclusief de algemene stroomvoorziening ten behoeve van o.a. de verlichting, de toegangspoort en de natte ruimte) wordt terugverdiend door de opwekking van stroom. Hiervoor worden nog berekeningen gemaakt in de ontwerpfase van het complex.

Postbussen
Iedere opslagbox wordt voorzien van een eigen postbus. Plaatsing is aan de voorzijde buiten het hekwerk, zodat te allen tijde post kan worden afgeleverd door de daarvoor aangewezen diensten. Hierdoor kan iedere eigenaar bij de Kamer van Koophandel zich inschrijven op de locatie en/of de opslagbox als postadres gebruiken.

BELEGGERSINFORMATIE
Wilt u graag meer rendement op uw vermogen? Of voorkomen dat u negatieve rente betaalt aan uw bank? Dan is de aanschaf van een of meer opslagboxen in het project Opslagboxen.nl | Breda een solide investering. Het is een vastgoedcategorie die volop in de lift zit bij beleggers, onder andere door veranderende regelgeving binnen andere vastgoedsectoren en aantrekkelijke rendementen.

Investeren in een of meerdere opslagboxen is daarentegen al mogelijk vanaf enkele tienduizenden euro’s, met een bruto rendement van 7,5%. De vraag naar kleinschalige opslag- en bedrijfsunits is onverminderd groot en door de ambitie van de gemeente Breda om tot 2040 tot wel 26.000 nieuwe woningen te realiseren, zal de vraag naar kleinschalige bedrijfsunits alleen maar toenemen.

Beleggen in opslagboxen is bij uitstek geschikt voor risicospreiding en een combinatie van direct en indirect rendement. Direct rendement door huurinkomsten en indirect rendement op de lange termijn door mogelijke waardeontwikkeling.

Risicospreiding door beleggen in verschillende type boxen met verschillende huurders, waarbij er vrijwel alleen sprake is van tijdelijke leegstand bij mutaties van huurders en daarmee nooit volledige huurderving op de gehele investering plaats vindt.

Investeren zonder omkijken
Bij Opslagboxen.nl | Breda investeert u in een nieuwbouwproject. Dat betekent dat onderhoudskosten voor de komende jaren beperkt zijn. Actief parkmanagement draagt bij aan het behoud van de representatieve uitstraling. Daar heeft u geen omkijken naar. Dat maakt Opslagboxen.nl | Breda tot een investering met een laag risico en een hoog bruto aanvangsrendement tot wel 7,5%. Garageboxen zijn tevens bij uitstek geschikt om als belegging aan te houden in box 3 “sparen en beleggen”, waardoor er geen inkomstenbelasting, maar een aanzienlijk gunstiger tarief als vermogensrendementsheffing wordt geheven over de huurinkomsten.

De huurprijzen per type box zijn als volgt. Genoemde prijzen betreffen kale huurinkomsten en zijn exclusief eventuele servicekosten en voorschotten voor de nutsvoorzieningen.

BEHEER OPSLAGBOXEN
Opslagboxen.nl | Breda heeft een samenwerking gerealiseerd met Batenburg Vastgoedbeheer. Overweegt u te investeren, maar heeft u onvoldoende tijd- en of zin om de beheertaken op uw te nemen? Maak kennis met een vastgoedspecialist die voor u alle zorgen rondom het beheer van uw opslagbox(en) uit handen neemt. Een specialist die uw vastgoedbeheer professionaliseert en alert is op alle facetten die u maar kunt bedenken rondom vastgoedbeheer. Die specialist heet Batenburg Vastgoedbeheer.

Wat kunt u hiervoor van Batenburg Vastgoedbeheer verwachten?
Batenburg Vastgoedbeheer verzorgt het gehele incassotraject en de facturatie aan huurders. Huurinkomsten worden geïnd op een zakelijke beheerrekening. Maandelijks krijgt u als verhuurder aan huurafrekening waarbij de geinde huurinkomsten na ontvangst van huurders wordt doorgestort.

Naast het innen van de huurinkomsten draagt Batenburg Vastgoedbeheer zorg voor de jaarlijkse indexaties, bij niet tijdige betalingen worden er herinneringen verzorgd en is Batenburg Vastgoedbeheer voor de huurders het eerste aanspreekpunt voor alle vragen en/storingen, zodat zij altijd op korte termijn te woord worden gestaan.

Ieder object behoeft onderhoud, ook als deze objecten verhuurd zijn aan huurder. Batenburg Vastgoedbeheer zorgt er in samenwerking met de huismeester voor dat het onderhoud in goede handen is en dat eventuele gebreken en storingen op korte termijn worden verholpen.

Het commercieel beheer bestaat onder meer uit het relatiebeheer met huurders. Wij zullen met huurders gesprekken voeren over eventuele huurverlengingen- en/of eventuele aanpassingen van de bestaande huurovereenkomst. Verder zullen wij de huismeester aansturen om de voor- en eindinspecties te verzorgen en (weder)oplevering uitvoeren met nieuwe- en/of vertrekkende huurders.

Bij huuropzeggingen zal Batenburg Vastgoedbeheer zich indien gewenst inzetten om een nieuwe huurder te vinden voor uw opslagbox. Kijk voor meer informatie over Batenburg Vastgoedbeheer op www.batenburg-vgb.nl.

U bent als verhuurder geheel vrij om samenwerkingen aan te gaan met andere partijen voor het beheer of uw garagebox zelf, dan wel door derden te verhuren.

VERENIGING VAN EIGENAARS
Als koper wordt u van rechtswege lid van de nog op te richten “Vereniging van Eigenaars Opslagboxen-breda.nl”. De Vereniging van Eigenaars regelt onder meer zaken zoals gemeenschappelijk onderhoud, het parkmanagement, opstalverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en brandbeveiliging.

Om toezicht op de veiligheid en leefbaarheid op het park te houden stelt de VvE onder meer een huishoudelijk regelement op. Ook is de VvE samen met een professionele VvE-beheerder verantwoordelijk voor een financieel gezonde huishouding. Onderdeel hiervan is het opbouwen van een voorziening voor toekomstige onderhoudszaken en het coördineren van schademeldingen en reparatieverzoeken.
Verder is de VvE verantwoordelijk voor de jaarlijkse afrekening van het stroomverbruik door de eigenaren. Iedere opslagbox is daarvoor voorzien van een eigen tussenmeter. Voor het stroomverbruik brengt de VvE maandelijks een voorschotbedrag in rekening aan de eigenaren. Jaarlijks wordt achteraf het meer- of minderverbruik verrekend.

Bij de aankoop van een opslagbox betaalt elke koper per box een eenmalige eerste bijdrage van € 150,- excl. BTW ten behoeve van de opstart van de vereniging, conform de vastgestelde aanvangsbegroting.

Na de oprichting van de VvE stellen de leden in een eerste algemene ledenvergadering een jaarlijkse bijdrage vast. De rol van VvE beheerder zal worden ingevuld door VT-2000.

Door de VvE beheerder zal aan een gebruiker of externe partij de rol als “huismeester” worden toegekend. De huismeester wordt verantwoordelijk voor de naleving van het huishoudelijk regelement, voor het waarborgen van de veiligheid en leefbaarheid op het terrein en kan door eigenaren en gebruikers worden ingeschakeld (al dan niet tegen betaling indien het werkzaamheden betreft op het complex, maar niet voor de VvE) voor het afhandelen van meldingen en storingen.

BESCHIKBAAR
Het project wordt gerealiseerd in twee fases. De verwachting is dat begin Q1 – 2023 de eerste boxen in fase 1 opgeleverd kunnen worden.

BESTEMMING
Conform vigerend bestemmingsplan “Krogten, partiële herziening 2006” is op de locatie de realisatie van dit complex toegestaan. Voor de volledige inhoud van het bestemmingsplan verwijzen wij u naar de website: www.ruimtelijkeplannen.nl.

KOPERSINFORMATIE
Metrages
Genoemde metrages in de projectinformatie betreffen buitenmaten.

Appartementsrechten
De grond en de daarop te realiseren bebouwing wordt gesplitst in appartementsrechten. Elke koper wordt eigenaar van een appartementsrecht, welke eigendom geeft in naar rato onverdeeld aandeel van het geheel, met een uitsluitend gebruik van de gekochte unit(s).

Door de splitsing in appartementsrechten wordt elke unit apart belast voor de gemeentelijke belastingen (OZB belasting, rioolbelasting) en belasting van het waterschap (waterschapslasten). Door splitsing in appartemensrechten is elke bedrijfsunit afzonderlijk te belasten met een hypotheekrecht en/of afzonderlijk te verkopen/verhuren.

Termijnen
De kopers betalen in een aantal termijnen de overeengekomen koop-aanneemsom voor de bedrijfsunit(s). De termijnbetalingen zijn als volgt:
• 40% van de volledige koop-aanneemsom voor de verkrijging van het grondaandeel in het geheel, te voldoen bij het passeren van de akte van levering bij de notaris.
• 60% van de volledige koop-aanneemsom voor het (af)bouwen van de privé gedeeltes (appartementsrechten), onder te verdelen in de volgende termijnen:
– 30% bij start bouw
– 50% bij plaatsing van de unit
– 10% bij gereedkomen straatwerk
– 10% bij de oplevering

Bij de betaling van de 1e termijn (40% van de totale koop-aanneemsom) wordt de reeds gestorte waarborgsom van 10% van de totale koop-aanneemsom verrekend.

Waarborgsom
Een waarborgsom/bankgarantie ter grootte van 10% van de koopsom, te voldoen binnen 3 weken na ondertekening van de koop-aannemingsovereenkomst, dan wel verlopen ontbindende voorwaarde voor financiering.

Ontwikkeling in meerdere fases
Het project zal worden ontwikkeld in 2 fases. In fase 1 worden 90 units gerealiseerd op de 1e en 2e verdieping. Fase 2 omvat de afronding van de begane grond en 1e verdieping.

Ontwikkelingsvoorwaarden en verkoopvereiste
Het project zal in twee fases worden gerealiseerd, waarbij in fase 1 een deel van de begane grond en een deel van de verdiepingsvloer aan de achterzijde wordt gerealiseerd. Fase 2 betreffen de overige garageboxen op de begane grond en verdiepingsvloer.

Zodra voor 80% van de bedrijfsunits in fase 1 een onherroepelijke koopovereenkomst is getekend met kopers zal worden gestart met de bouwwerkzaamheden, met dien verstande dat er een onherroepelijke omgevingsvergunning is verleend door de gemeente Breda.

Omgevingsvergunning
De ontwikkelaar heeft de mogelijkheid, om zonder verdere financiële consequenties, jegens een koper de koopovereenkomst te ontbinden, indien door de gemeente Breda geen onherroepelijke omgevingsvergunning wordt verleend.

Wijzigingen in het ontwerp en/of materiaalgebruik, als gevolg van vereiste van de gemeente Breda of overige stakeholders kan leiden tot een hogere kostprijs voor de ontwikkelaar. De ontwikkelaar behoudt zich alsdan het recht om de verkoopprijzen aan te passen.

Indien gewenst hebben kopers die reeds een koopovereenkomst hebben getekend de mogelijkheid de koopovereenkomst met de ontwikkelaar te ontbinden, zonder wederzijde financiële vergoedingen van partijen.

Garanties
De leverancier van de garageboxen verstrekt 10 jaar garage op de garageboxen en 2 jaar fabrieksgarantie op de Hörmann roldeuren.

Projectnotaris
Linders Notarissen, gevestigd te Ginnekeweg 188, 4835 NH te Breda.

COURTAGE
Als u door bemiddeling van Batenburg Bedrijfshuisvesting of Van de Water Groep – Makelaars en Adviseurs een of meer opslagboxen koopt bent u geen courtage verschuldigd zijn.

VOORBEHOUD
Eventuele transacties zijn onder uitdrukkelijk voorbehoud van het verkrijgen van vergunningen door de ontwikkelaar. Transacties moeten ter goedkeuring worden voorgelegd aan de opdrachtgever c.q. de ontwikkelaar van Opslagboxen.nl | Breda.

ALGEMEEN
De informatie omtrent voormeld onroerend goed is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door Batenburg Bedrijfshuisvesting en Van de Water Groep – Makelaars en Adviseurs geen aansprakelijkheid worden aanvaard. Ook kunt u aan de vermelde gegevens geen rechten ontlenen. Nadrukkelijk vermelden wij dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.

COLLEGIALE VERKOOP
Dit object wordt collegiaal aangeboden met Van de Water Groep – Makelaars en Adviseurs.

Brochure

Deel dit bericht
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Locatie

Deel dit object

Share